Πέμπτη, 20 Απριλίου 2017

ΔΙΑΔΡΟΜΟΙ ΣΤΟΝ ΚΗΠΟ



Ο λαχανόκηπος στην αυλή, εκτός από μια πηγή τροφής, μια όαση ξεκούρασης και ένα πολύ όμορφο και δημιουργικό χόμπι, μια φιλοσοφία, ένας τρόπος ζωής.
Καλλιεργώ λαχανικά 15 χρόνια, αν και παιδί της πόλης, όταν ήρθα στο χωριό ανακάλυψα την κηπουρική σαν τον πιο υγεία τρόπο να περάσω τον ελεύθερο χρόνο μου.
Έχω αρκετό χώρο στην διάθεση μου αλλά εγώ προτιμώ τους μικρούς κήπους που μπορώ να κουμαντάρω εύκολα, γρήγορα, και χωρίς πολύ μεγάλο κόπο.
Ο Κήπος αρχικά είχε δημιουργηθεί με γκαζόν . Θεώρησα περιττό τόσο γκαζόν που πίνει τόσο νερό χωρίς στην ουσία να δίνει τίποτε άλλο εκτός από πράσινο.
Έτσι φέτος έκανα κάτι τελείως διαφορετικό.
Αφαίρεσα μεγάλα κομμάτια από το γκαζόν και δημιούργησα τα παρτέρια.
Τα εμπλούτισα ανακατεύοντας μέσα πλούσιο φυτόχωμα και καλά χωνεμένη κοπριά έτσι ώστε να έχω ανάλαφρο χώμα πλούσιο σε οργανική ουσία.


 


Κατόπιν έστρωσα όλο τον υπόλοιπο χώρο με μαύρο φιλμ εδαφοκάλυψης.
Αυτό θα καταστρέψει το υπόλοιπο του γκαζόν, και δημιουργεί ιδανικό περιβάλλον για δημιουργία γεωσκώληκα που καταλήγουν στα παρτέρια μου.
Επίσης κρατά την θερμοκρασία στο έδαφος με αποτέλεσμα να έχω υψηλότερη θερμοκρασία εδάφους το χειμώνα και φυσικά μπορώ να φυτεύω νωρίτερα την Άνοιξη.
Δεν έχω μεγάλες απόλυες υγρασίας οπότε λιγότερο πότισμα, λιγότερο νερό.
Τέλος έστρωσα με αμμοχάλικο όλη την περιοχή που ήταν το φιλμ έτσι ώστε να δείχνει πιο όμορφο, πιο καθαρό, να μην έχω λάσπες, και να μην μου καταστρέψει το φιλμ  Ήλιος το καλοκαίρι.
Το φιλμ παραμένει στην θέση του, εγώ περπατώ άνετα στα μονοπάτια μου χειμώνα, καλοκαίρι, χωρίς να πατώ μέσα στα παρτέρια μου και έχω θερμοκρασία και υγρασία στο έδαφος.
Αν στο μέλλον κάποιος θέλει να αφαιρέσει τα μονοπάτια από κάτω θα βρει γόνιμο χώμα, χωρίς να σπάει με κομπρεσέρ το αντιαισθητικό τσιμέντο.
Ένας εύκολος, γρήγορος τρόπος να φτιάξετε διαδρόμους στον κήπο σας χωρίς ιδιαίτερο κόστος μιας και το φιλμ είναι πάμφθηνο και το αμμοχάλικο το παίρνετε πολύ οικονομικά με το κυβικό.

Στο κανάλι μας στο youtube.υπάρχει πλούσιο υλικό με βίντεο καλλιέργειας και στην ομάδα μας στο facebookέχετε χώρο για παρατηρήσεις, συζητήσεις, φωτογραφίες.
ΚΑΛΕΣ ΣΟΔΙΕΣ




Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

ΕΔΩ ΣΧΟΛΙΆΖΕΙΣ