Τετάρτη, 25 Μαΐου 2016

Διακοσμητικά αναρριχώμενα κολοκυθάκια


Είναι ένα είδος φυτού που μοιάζει και ευδοκιμεί την ίδια ακριβώς εποχή με όλα τα «κολοκυθοειδή».
Σπέρνουμε τους σπόρους κανονικά όπως τα κολοκυθάκια και το μεγαλώνουμε με ακριβώς τον ίδιο τρόπο και ακριβώς την ίδια εποχή.
Τα διακοσμητικά κολοκυθάκια  τρώγονται σε νεαρή ηλικία είναι όμως λιγότερο νόστιμα. Οπότε αφήνω αυτά να διακοσμήσουν τον κήπο μου και τα κοινά κολοκυθάκια για την διατροφή μου.

Είναι αναρριχώμενα οπότε χρειάζεστε σίγουρα μια πέργολα για να αναρριχηθούν εύκολα με τα μικρά μαστίγια που διαθέτει ο βλαστός τους.
Έχουν διαφορά σχήματα και αρκετά μεγάλη ποικιλία χρωμάτων κάποια από αυτά είναι και δίχρωμα.
Προσωπικά μου αρέσουν σαν διακόσμηση και με το πέρας του καλοκαιριού που μπορούμε να τα αποξεράνουμε και να διακοσμήσουμε γωνιές του σπιτιού.
Μπορούμε να τα βάψουμε σε διαφορά χρώματα και να τα κρεμάσουμε σε κιόσκια η βεράντες. Σχετικά με αυτό θα μιλήσουμε όταν έρθει η εποχή του φθινόπωρου για το πώς τα αποξεραίνουμε και πως τα συντηρούμε.
Για την ώρα απλά υπάρχουν και αναπτύσσονται μέσα στα φυτά του λουλουδόκηπου και μου χαρίζουν μια ευχάριστη έκπληξη κάθε φορά που βλέπω ένα νέο σχήμα.
Φτάνουν τουλάχιστον τα 3-4 μέτρα σε μάκρος ιδανικά για καλλιέργεια σε μεγάλες γλάστρες η ζαρντινιέρες. Και του είναι αδιάφορο αν τα βάλετε σε πλήρη έκθεση σε ήλιο.
Τα λουλούδια του είναι ακριβώς ίδια με εκείνα της κολοκυθιάς που όλη γνωρίζουμε. Άρα μπορεί να προσελκύσει μέλισσες και να αποτελέσει μέρος της διατροφής τους που για μένα είναι σημαντικό να έχω μέλισσες στον κήπο μου τόσο για τους σπόρους των φυτών μου όσο και των λουλουδιών μου.
Μπορείτε επίσης να φτιάξετε πέργολα που θα κρέμονται από κάτω τα κολοκυθάκια και θα είναι υπέροχη διακόσμηση τώρα το καλοκαίρι σε ένα κιόσκι.
Σπέρνετε από τον Απρίλιο- Μάιο κατευθείαν στο χώμα η νωρίτερα σε σπορίο. Ποτίζετε τακτικά όπως και τις κολοκυθιές σας.
Το μέγεθος του καρπού είναι περίπου 10-15 εκατοστά. Στο σχήμα μπορεί να είναι στρόγγυλα, αστεροειδής, μπουκάλι, η σαν μανιτάρι  κλπ. Υπάρχουν ποικιλίες κολοκύθας με ένα ομαλό ή ανώμαλο  λεπτό δέρμα, τις αποχρώσεις των οποίων ποικίλλει από λευκό έως κίτρινο, πορτοκαλί ή πράσινο, με στίγματα ή δίχρωμες.
Για να βλέπετε την πορία από τα δικά μου διακοσμητικά κολοκυθάκια κάντε εγγραφή στην ομάδα μου Η ΖΩΗ ΣΤΗ ΦΥΣΗ που βάζω τακτικά φωτογραφίες τους.


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

ΕΔΩ ΣΧΟΛΙΆΖΕΙΣ